Noord-Veluwe

Dode bij brand in Vaassen was noodlottig ongeval

Er kwamen vier ambulances ter plaatse.
Er kwamen vier ambulances ter plaatse. © Luciano de Graaf
VAASSEN - De man die donderdag om het leven kwam in een woonzorgcentrum voor ouderen in Vaassen is overleden door een noodlottig ongeval. Dit meldt de politie.
De bewoner is in zijn kamer overleden, aldus de politie. In de kamer van de bewoner was geen sprake van brand, maar wel van rookontwikkeling. Een aantal medewerkers had rook ingeademd, maar zij hoefden na een check van ambulancepersoneel niet mee naar het ziekenhuis.
Een paar direct omwonenden moesten opgevangen worden in een ruimte op de begane grond. Na korte tijd konden zij weer naar hun kamer worden teruggebracht.

Trots op personeel

Een woordvoerder van het verzorgingshuis bevestigt het overlijden van de man. "De rookontwikkeling is door ons personeel ontdekt bij een reguliere controle. Er is heel daadkrachtig opgetreden, waardoor is voorkomen dat de rook zich verder kon verspreiden", aldus de woordvoerder.
Vanochtend is in het verzorgingshuis een bijeenkomst gehouden voor inwoners en het personeel. "Het was een warme bijeenkomst waarbij nogmaals is benadrukt dat er geen blaam voor wie dan ook is bij dit incident. We zijn heel trots op het handelen van onze medewerkers", vertelt de woordvoerder van het verzorgingstehuis.