Noord-Veluwe

Elburgse musea vastgelegd op promotiefilms

Promotiefilmpjes moeten de musea in Elburg in de belangstelling houden.
Promotiefilmpjes moeten de musea in Elburg in de belangstelling houden. © LOEmedia
ELBURG - De musea in Elburg hebben promotiefilmpjes opgenomen. Ze kregen hiervoor subsidie van de gemeente.
De tien filmpjes zijn te zien op de website Bezoek Elburg.
Door corona hebben de Elburgse musea het lastig, schrijft mediapartner LOEmedia. Door verplichte sluiting missen ze inkomsten, evenementen en tentoonstellingen kunnen niet doorgaan of zijn verplaatst.
De tien musea in de vestingstad namen communicatiebureau Bureau Hanze in de arm. Eigenaar Colin Pelleboer: ”Juist in deze tijd is het belangrijk ook online zichtbaar te zijn en potentiële bezoekers een goed beeld te geven van je museum.”
Als je een dagje uit bent wil je ook weten wat er zoal te beleven valt
Wilma Seijbel van het Nationaal Orgelmuseum zegt namens de deelnemers 'bijzonder blij' te zijn met het eindresultaat. “Hopelijk worden hierdoor nog veel meer mensen verleid om een bezoek aan Elburg en de musea te brengen, want als je een dagje uit bent wil je ook weten wat er zoal te beleven valt. Nu kunnen mensen vanuit hun huis of vakantieadres alvast een eerste impressie krijgen en al van tevoren plannen maken.”
Het filmproject is een van de eerste zichtbare uitingen waarmee de Stichting Museumstad Elburg naar buiten wil treden. De stichting werd een aantal jaren geleden opgericht om de Elburgse musea meer te laten samenwerken en elkaar te versterken.
De samenwerkende musea zijn: Museum Elburg, Nationaal Orgelmuseum, Museum Sjoel Elburg, Museumsmederij De Hoefhamer, Bakkersmolen De Tijd, de Visafslag, de Groene Kruidhof, Artilleriemuseum, Museum Korps Rijdende Artillerie en de Botterstichting.