Instellingen

Wel betalen, geen benzine: tankstation belooft geld terug te geven

De klanten die in Apeldoorn geen druppel brandstof kregen maar er wel voor betaalden, krijgen hun geld terug. Dat belooft EG Group, het concern achter het tankstation van Firezone aan de Laan van Zevenhuizen. © ANP

APELDOORN - De klanten die in Apeldoorn geen druppel brandstof kregen maar er wel voor betaalden, krijgen hun geld terug. Dat belooft EG Group, het concern achter het tankstation van Firezone aan de Laan van Zevenhuizen.

De storing bij het tankstation deed zich vrijdag voor. Vanwege een brandstofinspectie die eens in de 15 jaar wordt uitgevoerd waren de pompen leeggehaald, maar nietsvermoedende klanten probeerden toch te tanken.

Hoewel er alleen lucht uit het vulpistool kwam, werd er wel geld van hun rekening geschreven.

'Heel uitzonderlijk', noemt een woordvoerder het voorval. Toen Firezone zaterdag van de klachten hoorde, gingen de tanks volgens hem gelijk op slot. Wat er precies is misgegaan, kan hij nog niet zeggen. 'Het gaat om een technische fout. We kijken samen met het bedrijf achter het betaalsysteem wat er precies aan de hand was.'

Hoeveel gedupeerden er zijn, kan hij ook nog niet aangeven. 'Dat zijn we nog aan het inventariseren. We kunnen achterhalen wie voor hoeveel heeft getankt.' Toch adviseert hij gedupeerden contact op te nemen met het bedrijf.

'Slecht dat ze niet proactief werken'

Danny Klomp uit Deventer liet eerder al weten voor 40 euro het schip in te zijn gegaan. En ook Alette Storm uit Teuge kwam bedrogen uit. Ze probeerden in het weekend contact op te nemen met Firezone, maar stonden minutenlang in de wacht zonder ooit iemand te spreken.

Maandag lukte het Alette wel om iemand te pakken te krijgen. 'Ik kreeg vrij snel een mevrouw aan de lijn. Zij kon er natuurlijk ook niets aan doen, maar ik heb wel gezegd dat ik het heel slecht vind dat ze in het weekend onbereikbaar zijn en dat ze niet proactief werken. Ze zien toch wie er getankt heeft, waarom krijgen die dan niet gelijk hun geld terug?'

Alette werd verzocht een e-mail te sturen met daarbij de tankbon. 'Ik heb nog geen geld terug gehad en ook nog geen e-mail. Dat vind ik ook slordig. Maar ik ga ervan uit dat ik het geld snel terugkrijg.'

💬 WhatsApp ons!
Heb jij een tip of opmerking voor de redactie? Stuur ons een bericht op 06 - 220 543 52 of stuur een mail: omroep@gld.nl!

💬 WhatsApp ons!
Heb jij een tip of opmerking voor de redactie? Stuur ons een bericht op WhatsApp of stuur een mail: omroep@gld.nl!