Nieuws
Belastingtelefoon scoort dikke onvoldoende

APELDOORN - U zit te zwoegen en te zweten boven uw belastingformulieren en snapt er werkelijk niets meer van.
Maar gelukkig is daar, als een baken van licht, uw hulplijn: de in Apeldoorn gevestigde BelastingTelefoon, die u met correcte informatie immer op het juiste pad brengt. 'Was het maar waar', zegt de Consumentenbond.
Tweederde fout
De bond deed een test door medewerkers zeven verschillende vragen voor te leggen, variërend in moeilijkheid. In de eerste lijn zijn twee op de drie antwoorden fout. Wordt u doorverbonden met een gespecialiseerde medewerker dan zijn 12 op de 15 antwoorden zelfs verkeerd.
Stel uw vraag schriftelijk
Als zelfs de dienst het zelf al niet snapt, wat dan nog te doen? Bart Combée, directeur Consumentenbond: 'Consumenten die twijfelen aan
een antwoord van de BelastingTelefoon, kunnen de vraag het beste
schriftelijk aan de belastinginspecteur stellen. De kans op een fout is
dan minder groot en als er een fout is gemaakt, sta je sterker in je
verweer.' In 2012 scoorde de dienst ook al een onvoldoende. Er werden toen maatregelen aangekondigd.