Nieuws

Verpleeghuis Heerde evacueert bewoners na rokende magnetron

Vier medewerkers van verpleeghuis Wendhorst in Heerde hebben in de nacht van zondag op maandag rook ingeademd. Die kwam uit een magnetron, doordat voeding was gaan smeulen. © GinoPress
HEERDE - Vier medewerkers van verpleeghuis Wendhorst in Heerde hebben in de nacht van zondag op maandag rook ingeademd. Die kwam uit een magnetron, doordat voeding was gaan smeulen.
Ambulancepersoneel hoefde amper in actie te komen; de vier medewerkers konden na een controle verder met hun werk.
Wel werden elf bewoners van het verpleeghuis uit voorzorg geëvacueerd. In een ontmoetingsruimte en het restaurant van het verpleeghuis werden ze opgevangen.
Rond 1.30 uur waren de ruimtes waar rook was geventileerd. De bewoners mochten even later weer naar bed.