Nieuws

Kinderopvang KION Nijmegen tevreden over klantenservice via WhatsApp

De Nijmeegse organisatie voor kinderopvang KION heeft de afgelopen maand een proef gehouden met klantenservice via WhatsApp. Ouders konden hun vragen en verzoeken langs deze weg indienen en kregen binnen twee uur een antwoord. © John Beckmann
NIJMEGEN - De Nijmeegse organisatie voor kinderopvang KION heeft de afgelopen maand een proef gehouden met klantenservice via WhatsApp. Ouders konden hun vragen en verzoeken langs deze weg indienen en kregen binnen twee uur een antwoord.

Uitkomst

'Het kan gebeuren dat ouders hun overeenkomst willen wijzigen, bijvoorbeeld omdat ze een andere opvangdag nodig hebben', vertelt medewerker Marketing & Communicatie Pieternel Suërs van KION. 'Die verzoeken hebben we de afgelopen maand ook via WhatsApp kunnen behandelen. Daar is dagelijks tussen tien en twintig keer gebruik van gemaakt. Zo kun je ook je vraag stellen zonder aan de telefoon te moeten wachten tot je aan de beurt bent. We blijven uiteraard wel bevestigingen van afspraken per mail versturen.'

Succes

Omdat de pilot afgerond is, is er op dit moment even geen WhatsApp-service. 'Het was wat ons betreft een succes, dus we willen er graag mee door. We zijn nu bezig om het administreren van de gesprekken te verbeteren. Vanaf begin juli voeren we de dienst definitief in.'