Nieuws

Politie: 'dienstverlening burgers speerpunt'

Politie: 'dienstverlening burgers speerpunt'
De politie Oost Nederland wil de dienstverlening naar haar burgers toe verder verbeteren.
ARNHEM - De politie Oost Nederland wil de dienstverlening naar haar burgers toe verder verbeteren.
Onder andere het terugmelden van de stand van zaken aan slachtoffers van een misdrijf. Dat meldt de politie op haar website.
Ook wil de politie expliciet inzetten op het verbeteren van de diensverlening van de politie, om de binding in het betreffende gebied te verstevigen. Onderzoek zou uitwijzen dat het contact tussen burger en politie bijdraagt aan het onderlinge vertrouwen.
Terugmeldingen zijn effectief

In de eerste maanden van 2014 lag het terugmeldpercentage van de politie bij zaken als woninginbraken, overvallen en straatroven in Oost Nederland op 86%. Volgens politiechef Stoffel Heijsman worden hierin grote stappen gemaakt: "In Twente is met 97% van betrokkenen van woninginbraken contact over de stand van zaken van het onderzoek."